Hvordan bli skuespiller

Siden film og bevegelige bilder ble presentert for verden er dette noe som har fenget og fascinert oss alle. Dagens filmer med alle effektene kan ikke sammenlignes med de gode gamle stumfilmene i svart-hvitt. Dagens filmer er mye mer spennende siden de har lyd og kule spesialeffekter, mens de gode gamle stumfilmene gir deg en litt nostalgisk følelse.

Da vi var små gutter og piker, og kanskje til og med akkurat nå, hadde vi sikkert en drøm om å kunne bli en filmstjerne. De aller fleste av oss innser med tiden realiteten, og finner ut at vi nok ikke vil egne oss som filmstjerner. Mens for noen få av oss er det fortsatt en drøm som de gjerne vil forfølge. All honnør til disse som virkelig brenner for drømmene sine.

Dramaskole, skuespill klasser, diverse rollespill og hva annet det er som kommende skuespillere må ta va kurs og klasser for å kvalifisere seg som skuespiller. Når man er skuespiller så må man leve seg inn i rollen sin, og for hver film de er med på så spiller de som regel en ny rolle. det må være virkelig hardt å skifte personlighet nesten årlig.

Kan man tro på det en skuespiller sier?

Det er noe som mange nok har lurt på. Om man havner i en situasjon med en skuespiller, spiller ingen rolle om det er under en positiv eller negativ situasjon, og man “konfronterer” denne skuespilleren med noe, hvordan vet man da at han eller hun sier sannheten? Skuespillere er jo kjent for å kunne skifte både personlighet og væremåte når de gjør jobben sin. Hvordan skal vi vanlige folk kunne se eller vite om de snakker sant når vi vet dette? Noen tenker at kanskje de som er ekstremt gode løgnere, de som tror på sine egne løgner, som hadde vært de perfekte skuespillerne. De som bidrar til å lage film, er ikke bare skuespillere, men også alt fra regissør til lyssettere. Hvis du har lyst til å være med i produksjonen må du ofte ty til lån, og her er det lurt å se på räntor på företagslån, for å ha lavest mulig utgifter.

Kjente norske skuespiller som har blitt berømt i Hollywood

Det finnes en rekke norske skuespillere som har rodd i land roller i både filmer og Tv-serier i Hollywood, skuespillernes Mekka. Alle kjenner til Tv-serien Game of Thrones som er basert på en romanserie. Denne serien var ekstremt populær da den rullet over de mange skjermene rundt om i verden. En nordmann var heldig og landet en viktig rolle i denne stor serien. Kristofer Hivju heter denne nordmannen. Etter alt å dømme har han gjort en strålende jobb i den serien. det har ikke manglet på jobbtilbud til den mannen etter den serien. Han har senest figurert i Netflix sin storsatsing, The Witcher, og det var allerede i første episode av sesong 2 av denne serien.

Han er et godt eksempel på den typen som aldri har gitt opp drømmen sin, og som kanskje har ofret mye for å nå dit han er i dag. I jakten på berømmelse og drømmen har han sikkert vært i situasjoner der han har måtte vært som en vanlig person og kanskje tatt opp både et og to lån i bank for å kunne fortsette å satse på skuespillerkarrieren sin.